Twitter’s televisie rating systeem komt naar Europa: Twitter aandeel weer een stukje sterker?
Bron: www.nieuwslog.nl
Het social media bedrijf Twitter, bekend van de honderden miljoenen Tweets die dagelijks over internet zwerven, heeft zichzelf weer een stukje sterker gemaakt lijkt het. Nog dit jaar zal het televisie rating systeem dat Twitter heeft ontwikkeld voor de Amerikaanse markt ook in Nederland (en Duitsland en Oostenrijk) gelanceerd worden.
Nauwkeurige cijfers is doelgerichte reclameOp dit moment maken de omroepen nog gebruik van een ouderwets systeem waar een select publiek door middel van een stemkastje een stem uitbrengt op een programma. Het nieuwe systeem van Twitter is veel directer en binnen handbereik van een veel groter publiek. Op basis van tweets kunnen de omroepen meten waar de doelgroep zich bevindt, wie kijkt naar wat en op welk moment.
Zo krijgen de omroepen een veel beter beeld van de populariteit van een programma. Met indirect gevolg dat de media en marketing afdelingen hun reclame aanbod nog beter af kunnen stemmen op de kijkers van bepaalde programma’s.
……
Lees het volledige artikel op http://www.nieuwslog.nl/1235429-twitter-aandeel-weer-een-stukje-sterker/