Heineken maakt handig gebruik van opkomende chatdienst Snapchat
Bron: www.nieuwslog.nl
Als je jouw doelgroep wilt bereiken, dan zul je moeten adverteren op plekken waar je je doelgroep kunt vinden. De marketing afdeling van Heineken heeft dit goed begrepen en heeft een uitgebreide marketingcampagne uitgerold binnen het chatprogramma Snapchat.
Snapchat is een chatdienst die met name populair is bij jongeren. Een uitstekende plek om te adverteren als biermerk zijnde aangezien alcoholische dranken met name genuttigd wordt door de jongere generatie.
Heineken kiest voor interactieve reclameHeineken gaat niet alleen met de tijd mee door te adverteren op een relatief jong platform. Ook de aard van de reclamecampagne verhult een nieuwe aanpak op het gebied van marketing en branding.
Het Nederlandse biermerk heeft een eigen Snapchat account waarvandaan dagelijks berichten worden verstuurd naar gebruikers. In deze berichten worden hints gegeven over welke artiesten zullen optreden op het Coachella muziekfestival. Gebruikers kunnen aan de hand van deze hints de artiest raden en als zij het goed hebben, wordt deze artiest bevestigd.
……
Lees het volledige artikel op http://www.nieuwslog.nl/1235895-heineken-maakt-handig-gebruik-van-opkomende-chatdienst-snapchat/