Wedstrijdverslag

Het voetbalseizoen start weer, maar dit jaar zonder GoalAlert

Bron: www.ad.nl

De eredivisie en de Keuken Kampioen Divisie trappen vanavond het seizoen 2023-2024 af. We houden je op de hoogte via liveblogs, wedstrijdverslagen, interviews, podcasts, video’s en veel meer. Het enige dat komend seizoen verandert, is GoalAlert. Video’s van de doelpunten zullen niet meer in de app via een pushbericht worden verstuurd. Er zijn natuurlijk nog wel video’s beschikbaar van verschillende wedstrijden.

Spaanse kranten reppen niet over anti-voetbal maar koppen ‘Getafe geeft Ajax voetballes’

Bron: ajaxfanzone.nl

Dat in andere voetballanden alleen maar naar resultaat gekeken wordt en de manier waarop dit verkregen wordt ondergeschikt is was al wel duidelijk. Dat wordt na de wedstrijd tegen Getafe echter wederom pijnlijk duidelijk. De Spaanse kranten fileren Ajax, terwijl Getafe de hemel in wordt geprezen alsof het een geweldige pot heeft staan voetballen. Met geen woord wordt gerept over het zuigen, provoceren en alle andere manieren waarop de Spanjaarden gewoon probeerden de wedstrijd te vermoorden. De badges van Respect en Fair play zouden voor Getafe verboden moeten worden te dragen.

Siem de Jong maakt eerste 90 minuten voor Sydney FC

Bron: www.ajax1.nl

Ajax nieuws -

In Sydney is de voorbereiding op het nieuwe seizoen voor Siem de Jong vol in de gang. De middenvelder maakte in een oefenduel met Newcastle Jets zijn eerste 90 minuten voor de Australiërs.

Ze zijn in Sydney duidelijk te spreken over De Jong, zo valt te lezen op de site van Sydney FC. Volgens het wedstrijdverslag zou De Jong direct zijn ervaring hebben laten zien door vele kansen te creëren gedurende de wedstrijd. De Jong was ook nog dicht bij een goal, maar dat zat er nog niet in.

Preud’homme geeft toe: ‘Standard kan niet op tegen Ajax’

Bron: www.ajaxlife.nl

Weer gaat Preud'Homme onderuit in de JC Arena. © Pro Shots

Een korte blik over de grens is na het affluiten altijd interessant. We richten ons dus tot de zuiderburen, na de pandoering die Standard Luik in de Johan Cruijff Arena kreeg te verwerken. Het bleef bij 3-0, de score had nog verder opgevoerd kunnen worden.

Michel Preud’homme nam in de mixed-zone een kleine omweg, terwijl diverse Ajacieden hun woordje deden in een microfoon of voor een camera. De trainer tikte Daley Blind op de schouder, die wat verrast omkeek maar de uitgestoken hand uiteraard aanvaardde.

Winnaar Dapp're Schrijver: Frisse Argentijn in klassieker

Bron: www.ajaxlife.nl

Vanaf minuut één straalde de back uit dat er niets te halen viel voor de aartsrivaal. © Ajax Images

We vroegen aan jullie een verslag te maken van Ajax - Feyenoord. En dat deden jullie. We kregen niet alleen veel wedstrijdverslagen binnen, maar ze waren ook nog eens goed. Toch kan er maar een de beste zijn. We kozen voor het verslag van Stefan Maas. Hij wint een plek op de perstribune bij Ajax - NAC. Zijn inzending lees je hieronder.

Subscribe to Wedstrijdverslag