De FIFA moet een streep zetten door de sponsordeal met Saudi Aramco. Dat stellen ruim honderd vrouwelijke profvoetballers uit 24 verschillende landen in een brandbrief aan FIFA-president Gianni Infantino. Onder hen drie Nederlanders: Vivianne Miedema, Loes Geurts én initiatiefnemer Tessel Middag. ,,Jezelf uitspreken helpt. Dat kan hier gewoon zonder dat je de gevangenis in hoeft.”
Ruim honderd vrouwelijke profvoetballers roepen wereldvoetbalbond FIFA op om zijn lucratieve sponsordeal met Saudi Aramco te beëindigen. Zij doen dat in een maandag gepubliceerde brief.
Ruim honderd vrouwelijke profvoetballers roepen wereldvoetbalbond FIFA op om zijn lucratieve sponsordeal met Saudi Aramco te beëindigen. Zij doen dat in een maandag gepubliceerde brief. ,,Sponsoring door Saudi Aramco is een middelvinger naar het vrouwenvoetbal”, stellen zij. Het gaat om profvoetbalsters uit 24 landen. De sponsorovereenkomst tussen FIFA en de oliegigant uit Saoedi-Arabië werd in april dit jaar aangekondigd.
Oud-voetballer en cultheld Ronnie Goodlass (71) heeft deze week een sponsortocht van het stadion van ADO Den Haag naar het Rat Verlegh Stadion van NAC Breda voltooid. De altijd praatgrage Engelsman wandelde 165 kilometer voor het goede doel. ,,Ook leuk om iedereen weer te zien.”
Het nieuwe Cambuurstadion draagt de naam van een boerenzoon en miljonair uit Drachten. Een commerciële deal bleek noodzaak, zoals bij veel clubs. Logisch, in de ogen van marketeers. ,,We kunnen wel in romantiek blijven hangen, maar dit is gewoon een belangrijk onderdeel van ons businessmodel.”
Er zijn nieuwe foto’s opgedoken van het nieuwe derde tenue van Ajax. Wie anders dan de website Footy Headlines is de bron. Volgens hen gaat het om officiële promotiefoto’s, nadat in mei al foto’s waren gelekt van het mogelijke design. Het tenue wordt op korte termijn officieel gepresenteerd.
Hoofdsponsor Ziggo en Ajax verlengen de reeds bestaande sponsorovereenkomst tot medio 2027. In de contractverlenging is ook een optie voor twee jaar extra opgenomen. De hoofdsponsor is al sinds 2015 in die hoedanigheid aan de...
Ziggo zal ook de komende jaren op de shirts van Ajax te zien zijn, zo maakt de club bekend. De kabelexploitant gaat het lopende sponsorcontract verlengen tot 2027, met de optie voor nog twee seizoenen.
Ajax heeft in uitzendorganisatie Olympia een nieuwe hoofd- en shirtsponsor voor de jeugd gevonden. Beide partijen hebben een partnershipovereenkomst getekend tot en met minimaal 2027. Met de deal is een miljoenenbedrag gemoeid. Tot op heden is Acronis de shirtsponsor van de Ajax-jeugd en Ajax Amateurs. Dit bedrijf blijft partner van Ajax. De focus van Acronis verschuift naar zichtbaarheid rondom de wedstrijden van Ajax in de Johan Cruijff ArenA en naar de zakelijke doelgroep.
Ajax heeft een nieuwe hoofdsponsor voor de jeugd: Olympia heeft een contract tot en met 2027 getekend. De naam van de uitzendorganisatie zal als shirtsponsor zichtbaar zijn bij de verschillende Ajax-jeugdteams.
Uitstekend nieuws voor Ajax op commercieel vlak. De Amsterdammers hebben de samenwerking met reisorganisatie TUI opnieuw verlengd.
Ajax en Ziggo gaan hun sponsorovereenkomst gewoon verlengen, zo verwacht Chris Woerts. De huidige verbintenis loopt tot medio 2025 en de telecomprovider zal volgens de sportmarketeer ook nadien op het shirt van de Amsterdamse club prijken. Daarnaast maakte Woerts bekend dat Ajax op korte termijn grote stappen gaat maken op commercieel vlak. Eerder meldde Arno Vermeulen tijdens de uitzending van Studio Voetbal dat Ziggo een ‘dreigement’ had uitgedeeld tijdens een gesprek met de Amsterdamse clubleiding. “Hij zat er weer helemaal naast. Ik moet hem weer corrigeren”, aldus Woerts.
Volgens Andries Jonker zou het de club Ajax heel veel goed doen als Louis van Gaal zich beschikbaar stelt voor de trainersfunctie van de club.
Feyenoord heeft QTerminals uit Qatar gestrikt als sponsor. Het bedrijf neemt de rol van trainingpartner over van Van Donge & De Roo en zal vanaf komend seizoen zichtbaar zijn op de trainingskleding van de Rotterdammers.
Duitsland is in rep en roer nu de nationale voetbalbond na zeventig jaar breekt met sponsor Adidas. Vanaf 2027 speelt de Mannschaft voortaan in kleding van Nike. ‘Een gebrek aan patriottisme’, zo noemt Robert Habeck, de minister van Economische Zaken, de breuk met de nationale trots.