Het nieuwe thuisshirt van Willem II is een wel héél bijzonder exemplaar. De Tilburgers gaan (gesteund door achttien verschillende sponsoren) spelen in een ‘ouderwets’ rood-wit-blauw tenue zonder ook maar één commerciële uiting. Sterker nog: dat blijft minimaal drie jaar zo.
Feyenoord heeft net als vorige week PSV al deed radiostation JOE gestrikt als mouwsponsor. Vanaf 1 juli zal Joe op de wedstrijdshirts van de hoofdmacht te zien zijn.
De lokale sponsorgoep Sterkhouders zet de overname van Vitesse in gang. De investeerders, twintig in totaal, hebben een akkoord met de vijf buitenlandse eigenaren. Ze willen nu snel de volledige zeggenschap bij de club uit Arnhem hebben. Dan dienen ze ook een begroting in bij de KNVB, zo meldt de eerstedivisionist.
De samenwerking tussen Ajax en Budweiser loopt komende zomer af. Het Amerikaanse merk was de sponsor van Ajax sinds 2019 en betaalde volgens RTL Z twee miljoen euro per jaar. Heineken neemt vanaf komende zomer dus het stokje over van Budweiser. Ajax en Heineken gaan een partnerschap aan voor 10 jaar, zo maakt de club bekend via de eigen kanalen. De getekende overeenkomst is geldig tot medio 2035.
Ajax heeft een nieuwe sponsordeal gesloten met Heineken. De bierbrouwer is vanaf komend seizoen tot minimaal de zomer van 2035 Officieel Partner van de Amsterdammers. Mike Verweij weet dat het gaat om een deal van twaalf miljoen euro.
UEFA-baas Aleksander Čeferin denkt op basis van verkregen feedback dat het nieuwe Champions League-format een ongekend succes is. De president van de UEFA ziet daarbij ook enorm toegenomen belangstelling onder (potentiële) sponsoren. Dat heeft de...
Nu goksponsoren wegvallen, sluiten voetbalclubs en de KNVB sponsordeals met cryptobedrijven, blijkt uit onderzoek van deze site. Heerenveen, Excelsior en Ajax sloten recentelijk deals met cryptobedrijven. Feyenoord, Sparta en de KNVB hebben al meerdere jaren een cryptosponsor. Volgens experts hebben cryptobedrijven vergelijkbare verslavings- en financiële risico's als gokbedrijven.
Nu goksponsoren wegvallen, sluiten voetbalclubs en de KNVB sponsordeals met cryptobedrijven, blijkt uit onderzoek van deze site. Heerenveen, Excelsior en Ajax sloten recentelijk deals met cryptobedrijven. Feyenoord, Sparta en de KNVB hebben al meerdere jaren een cryptosponsor. Volgens experts hebben cryptobedrijven vergelijkbare verslavings- en financiële risico's als gokbedrijven.
Etienne Vaessen trok met FC Groningen een punt over de streep in de restant van het eredivisie-duel met Heracles Almelo (1-1), maar deed dat met een ander keeperstenue dan normaal. Op het shirt van de doelman stond dinsdagavond namelijk niet de hoofdsponsor van de Trots van het Noorden, maar de maatschappelijk sponsor. Zijn roze outfit week om een opmerkelijke reden af.
De eredivisie draagt vanaf komend seizoen weer de naam van een sponsor: de VriendenLoterij Eredivisie. De VriendenLoterij is nu al maatschappelijk partner van de competitie en zal vanaf het seizoen 2025-26 de officiële naampartner zijn.
De eredivisie draagt vanaf komend seizoen weer de naam van een sponsor: de VriendenLoterij Eredivisie. De VriendenLoterij is nu al maatschappelijk partner van de competitie en zal vanaf het seizoen 2025-26 de officiële naampartner zijn.
Noussair Mazraoui heeft voor opschudding gezorgd bij Manchester United. De 27-jarige verdediger zou voor de wedstrijd in de Premier League van zondag tegen Everton (4-0) geweigerd hebben een vest in regenboogkleuren van sponsor Adidas te dragen.
De FIFA moet een streep zetten door de sponsordeal met Saudi Aramco. Dat stellen ruim honderd vrouwelijke profvoetballers uit 24 verschillende landen in een brandbrief aan FIFA-president Gianni Infantino. Onder hen drie Nederlanders: Vivianne Miedema, Loes Geurts én initiatiefnemer Tessel Middag. ,,Jezelf uitspreken helpt. Dat kan hier gewoon zonder dat je de gevangenis in hoeft.”
Ruim honderd vrouwelijke profvoetballers roepen wereldvoetbalbond FIFA op om zijn lucratieve sponsordeal met Saudi Aramco te beëindigen. Zij doen dat in een maandag gepubliceerde brief.
Ruim honderd vrouwelijke profvoetballers roepen wereldvoetbalbond FIFA op om zijn lucratieve sponsordeal met Saudi Aramco te beëindigen. Zij doen dat in een maandag gepubliceerde brief. ,,Sponsoring door Saudi Aramco is een middelvinger naar het vrouwenvoetbal”, stellen zij. Het gaat om profvoetbalsters uit 24 landen. De sponsorovereenkomst tussen FIFA en de oliegigant uit Saoedi-Arabië werd in april dit jaar aangekondigd.