Twee shirtsponsors legale marketingstunt Rapid Wien
Bron: ajaxfanzone.nl
De voetballers van Rapid Wien verschenen vorige week woensdagavond in de CL-wedstrijd tegen Ajax (2-2) met verschillende shirtsponsors op het veld. Het was Steffen Hoffmann die een andere sponsor (Shopping Community Lyoness) op zijn tricot had dan zijn ploeggenoten (Energiebedrijf Wien Energy). Speelde Rapid Wien hier een slim marketingspelletje of was het in overtreding?
Tussen beide bedrijven zit geen link. In principe is Lyoness aangesteld als rugsponsor. Bijzonder aan de overeenkomst is de individuele overeenkomst met aanvoerder Steffen Hofmann dat hierbij inbegrepen zit. “Bij wedstrijden in de nationale competitie en beker zal het logo van Lyoness ook op de borst van Hofmann te zien zijn”, aldus Andreas Werner, voorzitter van de Lyoness Group AG. Een slimme marketingstunt om met twee verschillende sponsors te spelen, omdat het bij veel mensen opvalt. In de Oostenrijkse competitie is het klaarblijkelijk toegestaan om met twee shirtsponsors te spelen, maar mag het ook in de Champions League?
……
Lees het volledige artikel op http://ajaxfanzone.nl/2015/08/03/twee-shirtsponsors-legale-marketingstunt-rapid-wien/