'Verandering logo vraagt relatief weinig'
Bron: www.ajaxshowtime.com
'Verandering van het logo vraagt relatief weinig investeringen van Ajax', laat sportmarketeer Sander Mallie van SportsGen weten aan Ajax Showtime. 'Anders dan bijvoorbeeld voor een retailer hoef je als club geen honderden winkels om te bouwen met alle kosten van dien. Voor Ajax zullen de kosten voor een verandering met name liggen in de merchandise, maar het belangrijkste daarvan is de kleding en die wordt al jaarlijks gerestyled', beargumenteert Mallie.
Waarom Ajax dan niet direct terugschakelt naar het oude logo heeft volgens de sportmarketeer te maken met gezichtsverlies. 'Terugkeren naar het oude logo is not done volgens communicatie-experts want dan doe je een stap terug.' Zelf is Mallie het daar niet mee eens. 'Als de meerderheid van je fans écht een ander logo mooier vindt, waarom dan niet zou ik zeggen.'
……
Lees het volledige artikel op http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/77027/-verandering-van-logo-vraagt-relatief-weinig-.html