'Rek ligt in sponsoring, niet in kaartverkoop'

Bron: www.ajaxshowtime.com

Commercieel directeur Menno Geelen van Ajax heeft in radioprogramma 'In de BV Sport' van AllSportsRadio tekst en uitleg gegeven over enkele commerciële zaken bij Ajax. Zo sprak hij over het verschil in shirtsponsoring tussen Ajax 1 en de jeugd, de sponsoring vanuit China, de vele miljoenen die Ajax op de bank heeft, het vrouwenvoetbal en E-sports.

Allereerst spreekt Geelen over het feit dat Ajax 1 en Jong Ajax met Ziggo op het shirt spelen, terwijl men bij de jeugd, de amateurs en de vrouwen met ABN-Amro speelt. 'Voor Ziggo is het cruciaal, ook dat Ajax 1 in Europese wedstrijden met Ziggo op het shirt speelt. In Nederland kijken veel mensen naar Europese wedstrijden', aldus Geelen, die vertelt over de onderhandelingen met het telecombedrijf. 'We zijn blij dat we het stil konden houden. Ziggo wilde een landelijk bedrijf worden. Ze wilden hun naamsbekendheid vergroten en dat kan als je bij Ajax op het shirt staat.'

……

Lees het volledige artikel op http://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/105485/rek-ligt-in-sponsoring-niet-in-kaartverkoop